-10 % ekstra ved køb over 3.000 kr. med koden WINTER10

Slutter om : 
Menu
×
Resultater af din søgning :  Luk
Kataloger
Ingen kataloger matcher din søgning
    VarerSe alle produkter
    Ingen produkter matcher din søgning
      Hjælp & Kontakt
      Indkøbskurv
       Download salgs- og leveringsbetingelser (pdf)
      Anvendelsen af vores hjemmesidetjenester samt enhver bestilling forudsætter forudgående, fuldstændig og hel accept af disse generelle salgsbetingelser, som du bekræfter at have gjort dig bekendt med.

      GENERELLE SALGSBETINGELSER

      (Opdateret den 23.09.2025)

      Artikel 1 - Præambel og definitioner

      Nedenstående generelle salgsbetingelser (herefter benævnt "Generelle betingelser") regulerer det kontraktmæssige forhold mellem enhver bruger af webstedet vente-unique.dk (herefter benævnt "Webstedet"), der ønsker at foretage et køb (herefter benævnt "kunden" eller "Du"), og virksomheden Vente-unique.com, SA med en kapital på 97.800,29 €, hvis hovedkontor er beliggende på 9 rue Jacquard 93310 le Pré Saint Gervais og registreret i handels- og selskabsregisteret i Bobigny (Frankrig) under nummer 484 922 778 (herefter benævnt "Vente-unique.com").

      Vente-unique.com har som hovedaktivitet salg af møbler, indretning og indvendig og udvendig boligindretning (herefter benævnt "produkterne") på webstedet.

      Enhver brug af webstedets tjenester eller enhver bestilling indebærer forudgående, fuldstændig og uforbeholden accept af disse generelle betingelser. Disse har navnlig til formål at beskrive betingelserne for køb, bestilling, betaling og levering af produkterne samt de lovmæssige garantier, der er knyttet til de produkter, der sælges på webstedet.

      Kunden opfordres til at læse, downloade og udskrive de generelle betingelser, der er tilgængelige på bestillingstidspunktet, og opbevare en kopi heraf.

      Kunden anerkender at have taget dem til efterretning. Disse generelle betingelser er de eneste gældende og erstatter alle andre betingelser, medmindre andet er aftalt på forhånd, udtrykkeligt og skriftligt.

      Vente-unique.com kan til enhver tid ændre visse bestemmelser i disse generelle betingelser. Det er derfor nødvendigt at læse den version, der er gældende på dagen for din bestilling på webstedet. Disse ændringer er bindende for kunden fra det tidspunkt, hvor de offentliggøres online, og vil blive anvendt på bestillinger, der foretages efter offentliggørelsen.

      Kunden anbefales at læse de generelle betingelser, der er tilgængelige på webstedet, ved hver ny ordre, da den seneste version af de generelle betingelser gælder for alle nye produktordrer. Ved at bekræfte sin betaling og klikke på "Afslut min ordre" bekræfter kunden at have læst og accepteret de generelle betingelser for Vente-unique.com og accepterer dem uden forbehold.

      Ved at godkende disse generelle betingelser ved bestillingen erklærer kunden at have den juridiske kapacitet til at indgå en kontrakt.

      Artikel 2 - Formål

      Formålet med disse generelle betingelser er at definere salgsbetingelserne og de rettigheder og forpligtelser, der følger heraf, navnlig med hensyn til: tilrettelæggelsen af de juridiske forhold mellem Vente-unique.com og kunden samt salgsbetingelserne (bestilling, levering osv.).

      Artikel 3 - Bestillingsprocedure og -betingelser

      Kunden har to muligheder for at afgive sin ordre:

      • Via internettet på webstedet, der er tilgængeligt 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, undtagen i tilfælde af ved uforudsete, ekstraordinære omstændigheder eller begivenheder, der er uden for Vente-unique.com's kontrol. Vente-unique.com forbeholder sig ret til at afbryde adgangen til webstedet eller suspendere hele eller en del af adgangen til webstedet af vedligeholdelsesmæssige årsager, for at forbedre og installere nye funktioner, for at kontrollere , at det fungerer korrekt, eller i tilfælde af funktionsfejl eller risiko for funktionsfejl. Vente-unique.com kan dog ikke holdes ansvarlig for forstyrrelser, afbrydelser og uregelmæssigheder, som ikke skyldes Vente-unique.com, og som f.eks. påvirker transmissioner via internettet og mere generelt via kommunikationsnetværket, uanset omfang og varighed.
      • Ved at kontakte kundeservice via kontakt-siden.

      Ved sin første bestilling opretter kunden en kundekonto og udfylder de obligatoriske oplysninger på den dertil indrettede formular. Oprettelsen af en kundekonto kræver, at der angives et brugernavn i form af en personlig e-mailadresse og defineres en adgangskode. Adgangskoden skal overholde de påkrævede sikkerhedskriterier. Kunden garanterer, at de angivne oplysninger er korrekte. Kunden forpligter sig udtrykkeligt til ikke at bruge falske oplysninger eller oplysninger fra tredjeparter. Oprettelsen af kontoen træder i kraft, når kunden klikker på knappen "bekræft".

      Ved efterfølgende bestillinger kan kunden få adgang til sin konto ved at indtaste sit brugernavn og sin adgangskode.

      Bortset fra situationer, hvor Vente-unique.com har tilsidesat sin forpligtelse til at sikre sikkerheden af de behandlede personoplysninger som angivet i artikel 32 i General Data Protection Regulation (GDPR), er kunden alene ansvarlig for brugen af sine brugernavne eller handlinger foretaget via sin konto. Kunden forpligter sig således til at sikre fortroligheden af sit brugernavn og sin adgangskode.

      Efter kundens godkendelse af ordren sender Vente-unique.com en bekræftelsesmail til kunden for at meddele, at ordren er blevet registreret. Vente-unique.com forbeholder sig ret til at nægte at udføre en levering eller honorere en ordre i tilfælde, hvor kunden ikke har betalt en tidligere ordre helt eller delvist, eller i tilfælde, hvor der stadig er en betalingsstrid.

      De oplysninger, som kunden har opgivet, og som Vente-unique.com har registreret ved tilmeldingen og bestillingen, udgør bevis for transaktionerne mellem Vente-unique.com og kunden.

      Artikel 4 - Priser

      De priser, der er angivet på webstedet, er inklusive alle afgifter (moms) og eksklusive leverings- og monteringsomkostninger.

      Leveringsomkostningerne varierer afhængigt af kundens leveringsadresse, vægten af de bestilte varer og det serviceniveau, kunden har valgt (afhentningssted, økonomisk levering osv.).

      Leveringsomkostninger og monteringsomkostninger angives i indkøbskurven og bekræftes ved bekræftelsen af ordren. Leveringsomkostninger og monteringsomkostninger faktureres ved afslutningen af ordren og lægges til prisen på de bestilte produkter.

      Enhver ændring i afgiftsbeløbet kan afspejles i produktprisen. Vente-unique.com forbeholder sig ret til at ændre sine priser til enhver tid, men produkterne faktureres på basis af de priser, der gælder på tidspunktet for registrering af ordrer, med forbehold for tilgængelighed på dette tidspunkt.

      Artikel 5 - Forbehold for ejendomsret og risici

      Vente-unique.com bevarer ejendomsretten til de solgte produkter, indtil den fulde pris og tilbehør er betalt. Manglende betaling af en af forfaldsdatoerne kan medføre krav om tilbagelevering af varerne. Disse bestemmelser er ikke til hinder for, at risikoen for tab og beskadigelse af de købte varer samt skader, de måtte forårsage, overgår til kunden, så snart kunden har fået faktisk besiddelse af produktet.

      Artikel 6 – Tilgængelighed

      Kunden tager til efterretning og accepterer, at Vente-unique.com vil behandle ordren inden for rammerne af det tilgængelige lager, og at kunden forud for ethvert køb informeres om produkternes tilgængelighed.

      Vente-unique.com gør sit yderste for at behandle alle ordrer. Under Lynudsalget kan kunderne kun bestille de produkter, der er en del af udsalget, i den angivne periode, som vises i realtid på webstedet, og kun så længe lager haves. Når et produkts Lynudsalgs-periode udløber, eller hvis produktet ikke længere er tilgængeligt, vil det ikke længere kunne købes. Produktets utilgængelighed vil være tydeligt markeret på webstedet.

      Da der desuden er behov for behandlingstid mellem registrering af en ordre og kundens betaling, kan produkterne blive udsolgt i denne periode. I tilfælde af at produkter efter kundens bestilling bliver helt eller delvist utilgængelige, vil Vente-unique.com informere kunden via e-mail eller telefon om denne utilgængelighed og/eller delvis levering af produkterne. Kunden kan kun for det eller de utilgængelige produkter anmode om (delvis eller fuldstændig) annullering af sin ordre. Vente-unique.com vil derefter tilbagebetale beløbet for det eller de utilgængelige produkter uden unødig forsinkelse og inden for de lovmæssige frister.

      Artikel 7 – Produktoplysninger

      Vente-unique.com formidler med største omhu oplysninger om produkternes væsentlige egenskaber og forpligter sig til at levere beskrivelser i form af en "produktbeskrivelse".

      Vente-unique.com forpligter sig til at offentliggøre fotografier og/eller videoer vedrørende de pågældende produkter inden for de tekniske begrænsninger og i overensstemmelse med de bedste standarder på markedet.

      Uden at det berører kundens fortrydelsesret eller lovbestemte reklamationsrettigheder, kan der forekomme mindre afvigelser, især i præsentationen, mellem de produkter, der leveres til kunden, og dem, der vises på webstedet. Vente-unique.com kan ikke holdes ansvarlig for mindre visuelle forskelle, særligt for håndlavede produkter, der ikke påvirker produktets væsentlige egenskaber.

      Artikel 8 – Sikker betaling

      For at betale for sin ordre kan kunden betale:

      • Via kredit- eller debetkort (VISA, VISA Electron og Mastercard):

        Når kunden oplyser sine kredit- eller debetkortoplysninger, gives der tilladelse til at trække beløbet fra kundens konto, som svarer til ordren. En ordre betragtes først som endeligt accepteret, når de relevante betalingssystemer har godkendt transaktionen.

        Hvis godkendelse ikke opnås, kan ordren ikke behandles. Betaling med kredit- eller debetkort online sker via et sikkert og krypteret miljø, der sikrer kortoplysningerne under overførsel.

        Al transmission af oplysninger sker i overensstemmelse med gældende internetprotokoller.

      • Via bankoverførsel:

        Kunden kan betale via bankoverførsel til Vente-unique.com's bankkonto, hvis oplysninger er tilgængelige ved bekræftelsen af ordren. Indehaveren af bankkontoen skal være den samme som den, der afgiver ordren (samme navn, fornavn og adresse). Ordren reserveres i 72 timer fra bekræftelsen af indkøbskurven og bekræftes først ved modtagelsen af det overførte beløb.

      • Via MobilePay:

        Kunden kan betale sin ordre via MobilePay. Når kunden vælger denne betalingsmetode, omdirigeres han til den sikre MobilePay-app for at bekræfte transaktionen. Betalingen debiteres straks og er en forudsætning for afsendelse af produkterne.

      Artikel 9 - Evaluering af websted

      Alle køb foretaget på webstedet giver kunden mulighed for at evaluere produkterne. Gennem en tilfredshedsundersøgelse med det formål at vurdere kvaliteten af den service, der er ydet under hele købsprocessen, kan kunden give udtryk for sin personlige oplevelse og dele den med andre. Spørgeskemaet vil blive sendt til kunden af Vente-unique.com via e-mail.

      Artikel 10 – Levering

      10.1 Leveringsbetingelser

      Leveringsmetoden afhænger af den bestilte produkttype: Den er angivet på hver produktside og gentages i ordrebekræftelses-e-mailen. De leveringstider, der angives ved ordrebekræftelsen, er beregnet i arbejdsdage (mandag til fredag, undtagen helligdage).

      Ud over leveringen kan kunden, hvis relevant, vælge en monteringsservice for produkterne ved bestillingen. Monteringsomkostningerne beregnes ud fra antallet af varer, deres vægt og type samt den installationstid, som producenten anbefaler. De nævnte monteringsomkostninger er angivet i kundens indkøbskurv, når kunden klikker på boksen dedikeret til dette formål. Kunden informeres dog om, at Vente-unique.com ikke tilbyder fastgørelse af produkterne på væg eller understøtning, og at monteringsydelsen ikke omfatter tilslutning til el- eller vandforsyning.

      God praksis ved levering:

      Kunden bør kontrollere:

      • Antallet af pakker
      • Pakkerne for synlige udvendige skader
      • Produkternes tilstand inde i pakkerne
      • At produkterne stemmer overens med både leveringssedlen og den bestilte vare
      • At alle ydelser, som kunden har valgt ved bestillingen, er udført

      Hvis leveringen er i orden:

      • Notér på leveringssedlen, at emballage og produkter er i god stand
      • Dato, skriv dit fulde navn med store bogstaver, og underskriv leveringssedlen

      Hvis leveringen ikke er i orden:

      • Notér på leveringssedlen det konkrete problem og præcise forbehold: f.eks. ydelse ikke udført, beskadiget emballage, beskadiget produkt efter udpakning, mangelfuldt produkt osv.
      • Hvis kunden afviser én eller flere produkter, skal årsagen til afvisningen tydeligt angives.

      Ved den mindste tvivl kan kunden følge udviklingen af sin ordre ved at logge ind på sektionen “Min Kundeservice”, som findes under hver af kundens ordrer, eller kontakte Vente-unique.com’s kundeservice på det telefonnummer, der fremgår af kundens personlige område.

      Forbehold:

      Leveringen anses for at være gennemført, så snart kunden har modtaget de bestilte produkter. Mængden og betegnelsen af de leverede produkter er angivet på den ordrebekræftelse, som kunden har modtaget. I tilfælde af ufuldstændige, beskadigede eller åbenbart ikke-konforme produkter skal kunden afvise dem. Ved leveringen skal kunden, eller enhver person, der handler på kundens vegne, kontrollere produkternes tilstand og overensstemmelse samt eventuelt notere præcise forbehold på leveringssedlen på leveringsdagen.

      Hvis dette ikke er muligt, har kunden en rimelig frist fra leveringsdagen til at informere transportøren og indsende eventuelle forbehold eller reklamationer via e-mail til Vente-unique.com’s kundeservice (f.eks. beskadiget eller allerede åbnet pakke), med alle relevante dokumenter som bilag (især fotos). Overskrides denne frist, uden at disse formaliteter er blevet overholdt, anses produkterne for at være leveret i overensstemmelse med aftalen.

      Det understreges, at manglende forbehold fra kundens side ikke fritager Vente-unique.com for ansvar i henhold til den lovpligtige reklamationsret for mangler.

      10.2 Leveringstyper, der tilbydes kunden

      Levering af små pakker: Leveringen foretages til kundens bopæl i Danmark. Denne hjemmelevering gælder kun små produkter (f.eks. tilbehør osv.).

      Hvis kunden er fraværende, vil der blive lagt en leveringsmeddelelse i kundens postkasse med angivelse af et afhentningssted, hvor kunden kan hente sin pakke mod forevisning af legitimation.

      Direkte afhentning hos en regional afdeling: Kunder kan vælge at få deres ordre leveret til en af Vente-unique.com's regionale afdelinger, hvis denne service tilbydes på det tidspunkt, hvor ordren afgives.

      Så snart ordren er tilgængelig i den valgte filial, vil kunden blive informeret via e-mail og/eller SMS om muligheden for at afhente produktet. Ved afhentning skal kunden fremvise gyldig legitimation og ordrebekræftelsen.

      Hvis produktet ikke afhentes, forbeholder Vente-unique.com sig ret til, efter at have kontaktet kunden igen, at annullere ordren og refundere kunden.

      Hjemmelevering: Hjemmelevering indebærer, at de bestilte produkter afleveres på kundens bopæl, eventuelt med mulighed for udpakning af transportøren, når denne service tilbydes på webstedet og vælges af kunden. Kunden modtager en invitation til at aftale en leveringsdato. Transportøren oplyser et tidsrum på 2 timer dagen før den aftalte dag.

      Kunden skal udtrykkeligt informere Vente-unique.com’s kundeservice om eventuelle adgangs- eller passageproblemer, som transportøren måtte støde på. Kunden skal måle adgangsvejene til sin bopæl for at bekræfte over for transportøren, at den bestilte vare kan leveres. Kunden forpligter sig til at være til stede på den med leverandøren aftalte leveringsdag og til at kontrollere, at ordren er korrekt ved modtagelsen.

      Hvis levering ikke er mulig på den aftalte dag på grund af adgangsproblemer, ikke-anmeldte adgangsforhold eller kundens fravær på det med transportøren aftalte tidspunkt, kan Vente-unique.com opkræve ekstra omkostninger. Disse ekstra omkostninger beregnes på baggrund af antallet af varer, deres vægt og volumen. Kundeservice vil informere kunden om størrelsen af disse ekstra omkostninger inden en ny levering.

      I tilfælde af falske oplysninger eller forkerte målinger foretaget af kunden, vil ekstra omkostninger i forbindelse med leje af lifte, opbevaring og returnering af produkter udelukkende være for kundens regning. Alle yderligere omkostninger i forbindelse med leje af lifte, opbevaring eller kundens fravær (i strid med de forpligtelser, der blev indgået ved aftalens indgåelse), samt eventuelle skader som følge heraf, bæres udelukkende af kunden.

      Levering med lift gennem vinduet kan overvejes. Denne service medfører en ekstra omkostning, som vil blive faktureret til kunden. På kundens anmodning kan der udarbejdes et tilbud.

      Økonomisk levering til døren (undtagen pladskrævende produkter): Levering til døren foregår ved bagklappen på lastbilen. Kunden skal selv sørge for transporten af produkterne til det rum, hvor de skal bruges.

      Om nødvendigt levering til døren (specielt pladskrævende produkter): For pladskrævende produkter, der kræver "speciel levering”, leveres varerne til ejendommens ydre grænse.Da disse produkter transporteres med sættevogn på grund af deres størrelse, skal kunden inden bestilling sikre sig, at vejen til leveringsadressen er bred nok til, at en sådan lastbil kan komme frem. Det er herefter kundens eget ansvar at sørge for at få produktet transporteret ind på ejendommen.

      Artikel 11 - Tilfreds eller pengene tilbage

      11.1 Betingelser for udøvelse af fortrydelsesretten

      Kunden har en frist på 30 dage fra modtagelsen af sin ordre til at udøve sin fortrydelsesret, hvilket er 16 dage mere end den lovmæssige fortrydelsesfrist på 14 dage. Denne frist gælder for alle produkter, der sælges af Vente-unique.com på webstedet.

      Til gengæld kan tilbuddet om tilfredshed eller pengene tilbage ikke udøves af kunden, når der er tale om:

      • Levering af produkter (porte osv.), der er fremstillet efter kundens specifikationer eller er tydeligt personaliserede;
      • Levering af produkter, hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked, som Vente-unique.com ikke har kontrol over, og som kan forekomme inden for fortrydelsesfristen;
      • Levering af produkter, som kunden har brudt forseglingen på efter leveringen, og som ikke kan returneres af hygiejniske eller sundhedsmæssige årsager;
      • Levering af produkter, der efter levering og på grund af deres art er blandet sammen med andre varer på en måde, der gør det umuligt at adskille dem.
      • For varer, hvor der tilbydes montering og/eller installation (valgfrit og ikke obligatorisk, f.eks. møbler, udtrækssenge osv.), medfører kundens accept af påbegyndelse af denne service på bopælen, inden udløbet af fortrydelsesfristen, et udtrykkeligt afkald på fortrydelsesretten.

      11.2 Procedure for returnering af leverede produkter

      Kunden skal inden for 30 dage efter modtagelsen af sin ordre informere Vente-unique.com, hvis købet ønskes fortrudt. Dette kan gøres på én af følgende måder:

      • Via kundeportalen: Vælg det produkt, der ønskes annulleret, i den pågældende ordre.
      • Via kundeservice: Kontakt os gennem kontakt-siden på hjemmesiden.
      • Skriftligt: Send et brev til følgende adresse:
        • Vente-unique.com – Kundeservicew

          9/11 rue Jacquard

          93310 Le Pré-Saint-Gervais

          Frankrig

      Kundeservice vil informere kunden om de forskellige måder, hvorpå produktet kan returneres. Kunden er ansvarlig for risikoen ved transporten i forbindelse med returnering af produkter. Kunden skal returnere produktet i perfekt stand og helst i den originale emballage direkte til følgende adresse for egen regning og vedlægge en kopi af fakturaen til identifikation af ordren:

      VENTE UNIQUE.COM SERVICE RETOURS PRODUITS

      Entrepôt CAFOM

      Av. de Bruxelles

      60110 AMBLAINVILLE

      Hvis kunden ikke er i stand til at returnere sit produkt på egen hånd, kan der tilbydes en afhentningsservice. Prisen for afhentningen fastsættes på baggrund af kundens leveringsadresse og vægten af de returnerede varer.

      Kunden kan holdes ansvarlig i tilfælde af beskadigelse eller værdiforringelse af produktet som følge af håndtering, der går ud over det, der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion.

      11.3. Specifikke tilfælde af produkter, der er afsendt, i transit og ikke leveret:

      Kunden informeres via e-mail, når produktet overdrages til transportøren og forlader vores lager. Leveringssporing i kundens kundekonto skifter derefter til "Pakken er afhentet af transportøren". Når kunden er blevet underrettet om afsendelsen af sit produkt og ønsker at annullere sin ordre, vil der blive opkrævet returneringsomkostninger på 0,50 € pr. transporteret kilo eller, for "omfangsrige" produkter, de fulde leveringsomkostninger. Beløbet vil blive meddelt kunden skriftligt, når vente- unique.com accepterer annulleringen. Kunden vil blive bedt om at bekræfte via deres kundekonto, at de er opmærksomme på det beløb, der vil blive trukket fra refusionen.

      11.4. Refusion:

      Refusionen finder sted inden for maksimalt 14 dage fra anmodningen om annullering af ordren. Refusionen kan udskydes, indtil produkterne er modtaget, eller indtil der er modtaget bevis for, at kunden har returneret dem. Produkterne skal være komplet med alt tilbehør (udstyr, puder, brugsanvisninger, hvis relevant osv.). Ethvert produkt, der er blevet beskadiget, eller hvis originale emballage er blevet beskadiget ud over den åbning, der er nødvendig for at undersøge det, kan blive delvist refunderet eller afvist at blive refunderet i tilfælde af åbenlyse skader.

      Refusionen vil blive foretaget i henhold til den betalingsmetode, som kunden brugte på købstidspunktet. Vente-unique.com råder kunderne til at tegne en specifik forsikring hos transportøren for produkternes markedsværdi, hvis de vælger deres egen måde at returnere på. Denne forsikring er nødvendig for at beskytte kunden mod enhver forringelse, ødelæggelse eller tab af produkterne fra transportørens side. I alle tilfælde sker returneringen for kundens regning og risiko.

      Artikel 12 - Reklamation

      Efter fuld betaling af sin ordre er kunden omfattet af den lovpligtige reklamationsret.

      12.1 Betingelser for reklamation

      I overensstemmelse med Købeloven (lov om salg af varer) er produkterne omfattet af den lovbestemte reklamationsret.

      Kunden har en frist på 2 år fra leveringen af produktet til at anmelde en manglende overensstemmelse.

      Enhver mangel, der opstår inden for 12 måneder efter leveringen, formodes at have eksisteret på leveringstidspunktet, medmindre andet kan bevises.

      I tilfælde af manglende overensstemmelse kan kunden uden omkostninger:

      • kræve at produktet repareres
      • kræve produktet udskiftet

      Hvis ovenstående løsninger ikke er mulige eller medfører uforholdsmæssig stor ulempe, kan kunden :

      • få et passende afslag i prisen
      • anmode om, at kontrakten ophæves (annullering af salget og tilbagebetaling)

      Den lovbestemte reklamationsret gælder uafhængigt af eventuelle kommercielle garantier, som kommer i tillæg til forbrugerens lovbestemte rettigheder.

      12.2 Betingelser for gennemførelse af den lovbestemt reklamationsret

      Den lovbestemte reklamationsret gælder, forudsat at produktet anvendes i overensstemmelse med dets normale anvendelsesformål og de instruktioner, der er leveret af Vente-unique.com.

      Følgende er ikke dækket af reklamationsretten:

      • skader som følge af unormal eller ukorrekt brug af produktet, mangelfuld installation eller vedligeholdelse eller uautoriseret indgriben fra tredjemand.
      • skader som følge af en ekstern årsag (slag, fald, fugt, kraftig varme, elektrisk overspænding osv.).
      • forbrugsvarer og dele, der kræver regelmæssig udskiftning (batterier, filtre, lamper, sikringer, fjernbetjeninger, kabler osv.).
      • defekter som følge af montering eller installation, der ikke er i overensstemmelse med producentens anvisninger, medmindre det er udført af en kvalificeret fagmand.
      • professionel eller kollektiv brug af produktet.

      Disse udelukkelser fratager ikke kunden hans juridiske rettigheder med hensyn til reklamation i overensstemmelse med Købeloven.

      12.3 Betingelser for returnering af produkter

      I tilfælde af udnyttelse af den lovbestemte reklamationsret foretages ombytning eller tilbagekøb af de leverede varer uden omkostninger for kunden. For at sikre hurtig identifikation og behandling af anmodningen bedes kunden vedlægge en kopi af fakturaen eller et andet købsbevis.

      Returneringer kan, afhængigt af situationen, organiseres på følgende måder:

      • Afhentning hos kunden
      • Aflevering hos en af vores regionale afdelinger, hvis en sådan findes i nærheden
      • Direkte forsendelse fra kunden til følgende adresse på Vente-unique.com's regning:

      VENTE-UNIQUE.COM – Service Retours Produits

      Entrepôt CAFOM

      Av. de Bruxelles

      60110 AMBLAINVILLE

      Frankrig

      Artikel 13 – Ansvar

      Kunden er ansvarlig for at sikre, at alle oplysninger, der gives til Vente-unique.com ved afgivelse af en ordre, er fuldstændige og korrekte, især leveringsadressen. Dette gælder både oplysninger givet under registrering og ved bestilling. Vente-unique.com kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle fejlindtastninger, som kan medføre leveringsproblemer.

      Vente-unique.com kan heller ikke holdes ansvarlig for fejl begået af kunden eller for kundens manglende overholdelse af leveringsbetingelserne og den aftale, der er indgået med transportøren.

      Vente-unique.com kan ikke holdes ansvarlig og anses ikke for at have overtrådt nærværende vilkår ved forsinkelser eller manglende opfyldelse, når årsagen skyldes uforudsete hændelser uden for parternes kontrol. Dette omfatter forhold eller begivenheder, der er uundgåelige, uforudsigelige og uden for parternes kontrol, herunder naturkatastrofer som oversvømmelser eller brande, og fritager virksomheden for ansvar.

      Kunden alene bærer ansvaret for valg og køb af et produkt. Derfor kan total eller delvis manglende anvendelighed af produkterne, især på grund af udstyrets uforenelighed, ikke medføre kompensation, refusion eller ansvar fra Vente-unique.com, undtagen i tilfælde af dokumenteret skjult fejl, manglende overensstemmelse, mangel eller ved udøvelse af fortrydelsesretten.

      Produkterne, der sælges på webstedet, er beregnet til privat brug. De må under ingen omstændigheder anvendes til professionelle formål af foreninger eller kollektiver, da de ikke opfylder standarderne for professionel brug.

      Artikel 14 - Anbefalinger

      Vente-unique.com giver sine kunder og potentielle kunder mulighed for at anbefale webstedet til deres familie og venner for at øge kendskabet til virksomheden. De personer, der modtager en anbefaling, skal bekræfte den ved at angive e-mailadressen på den, der har anbefalet dem. Masseanbefalinger uden for den private kreds af familie og venner er strengt forbudt.

      Artikel 15 - Beskyttelse af personoplysninger

      Vente-unique.com indsamler og behandler kundens personoplysninger i forbindelse med produktbestillinger. Virksomheden garanterer, at behandlingen sker i overensstemmelse med de rettigheder og forpligtelser, der følger af Databeskyttelsesforordningen (GDPR).

      I overensstemmelse med GDPR sikrer Vente-unique.com, at de registrerede rettigheder altid respekteres.

      Det skal bemærkes, at kunder, hvis personoplysninger behandles, har ret til at få adgang til, berigtige, opdatere, overføre og slette deres oplysninger samt til at begrænse behandlingen, jf. bestemmelserne i artikel 15, 16, 17 og 18 i GDPR.

      I henhold til artikel 21 i GDPR har kunder desuden ret til, af legitime grunde, at gøre indsigelse mod behandlingen af deres oplysninger – uden begrundelse og uden omkostninger.

      Alle disse rettigheder kan udøves ved at sende en e-mail til dpo@vente-unique.com. Politikken om personoplysninger er tilgængelig på virksomhedens hjemmeside.

      Artikel 16 – Adskillelse af klausuler

      Hvis en klausul i disse salgsbetingelser erklæres ugyldig, uden retskraft, bortfalden, ulovlig eller umulig at håndhæve i henhold til lovgivning, bekendtgørelse eller en endelig afgørelse fra en kompetent domstol, berører dette ikke gyldigheden, lovligheden eller håndhævelsen af de øvrige klausuler i disse salgsbetingelser, som forbliver fuldt ud gældende. Kunden er fortsat forpligtet til at opfylde sine kontraktlige forpligtelser og kan ikke påberåbe sig nogen form for fritagelse for ansvar på dette grundlag.

      Artikel 17 – Tvistbilæggelse

      Disse generelle betingelser, ordren og alle handlinger, der udspringer heraf, skal udføres og fortolkes i overensstemmelse med dansk ret.

      I tilfælde af tvist vedrørende udførelsen af en ordre eller fortolkningen af disse generelle betingelser har kunden mulighed for gratis at henvende sig til en uafhængig mægling instans for at søge en mindelig løsning.

      Forbrugeren kan indbringe sagen for Center for Klageløsning (Center for tvistbilæggelse) og, hvis der ikke opnås enighed, for Nævnenes Hus – Forbrugerklagenævnet (Forbrugerklagenævnet), der er kompetent til at behandle forbrugertvister i Danmark.

      For at kundens henvendelse kan behandles, skal følgende betingelser blandt andet være opfyldt:

      • Han skal dokumentere, at han forudgående har forsøgt at finde en mindelig løsning på sin tvist med Vente-unique.com ved hjælp af en skriftlig klage.
      • Kunden skal have indgivet sin anmodning til mægleren inden for et år efter sin skriftlige klage til Vente-unique.com.

      Kunden informeres om, at der også findes en europæisk platform for online tvistbilæggelse i overensstemmelse med bestemmelserne i artikel 14 i EU-forordning 524/2013, som er tilgængelig via følgende link: https://ec.europa.eu/consumers/od

      I mangel af en mindelig aftale vil enhver tvist af enhver art eller enhver uenighed i forbindelse med oprettelsen eller udførelsen af ordren, selv i tilfælde af anvendelse af reklamationsretten eller flere sagsøgte, være underlagt de danske domstoles jurisdiktion.

      Artikel 18 – Betingelser for tilmelding til Very-unique-loyalitetsprogrammet.

      Denne artikel vedrører kundens tilmelding til Very-unique-loyalitetsprogrammet, der gælder på webstedet. Tilmelding til Very-unique-programmet er gratis. Very-unique-loyalitetsprogrammet er tilgængeligt for kunden på de nedenfor angivne betingelser.

      18.1 - Betingelser for tilmelding til Very-unique-loyalitetsprogrammet

      Very-unique-loyalitetsprogrammet er tilgængeligt online for alle kunder, der ønsker at benytte sig af det. Tilmelding til Very-unique-loyalitetsprogrammet er navngiven, strengt personlig og forbeholdt myndige personer bosiddende i Danmark.

      Very-unique-loyalitetsprogrammet gælder ikke (uden at denne liste er udtømmende) for kommercielle virksomheder, håndværkere, lokale eller regionale myndigheder.

      Vente-unique.com accepterer kun ét medlemskab af Very-unique-loyalitetsprogrammet pr. kundekonto (samme navn, fornavn, adresse, e-mail). Den samme person kan ikke oprette flere kundekonti for at drage fordel af Very-unique-loyalitetsprogrammet.

      Vente-unique.com forbeholder sig ret til når som helst at anmode om dokumentation, der kan bekræfte identiteten af den person, der ønsker at tilmelde sig eller har tilmeldt sig Very-unique-loyalitetsprogrammet.

      Kunden kan se oplysninger om sit loyalitetsprogram ved at logge ind på sin kundekonto og klikke på fanen "Very-unique loyalitetsprogram". Det er kundens ansvar at holde sine personlige oplysninger på sin kundekonto opdaterede ved at foretage opdateringer på webstedet.

      Fra datoen for indførelsen af dette loyalitetsprogram er ethvert medlemskab betinget af, at kunden køber produkter på webstedet.

      18.2 - Tilbud og fordele ved Very-unique-loyalitetsprogrammet

      Tilmelding til Very-unique-loyalitetsprogrammet sker i henhold til de betingelser og fordele, der gælder på webstedet. Very-unique-loyalitetsprogrammet giver kunden følgende fordele:

      • Pointbalance beregnet i danske kroner:

        Very-Unique-loyalitetsprogrammet giver kunden mulighed for at optjene point på alle produktbestillinger på webstedet. Point optjenes fra den første krone, der bruges. For eksempel optjenes 2 % af købsbeløbet på webstedet, svarende til 20 kr. for hver 1.000 kr., der bruges i én eller flere transaktioner. Kun bekræftede og ikke-annullerede ordrer giver ret til at optjene point.

        Kunden kan se sin pointsaldo ved at logge ind på sin kundekonto og klikke på fanen "Very-unique loyalitetsprogram".

      • Oplysninger om kundens europoints er tilgængelige:
        • enten direkte efter, at betalingen er godkendt, og ordren er bekræftet af Vente-Unique.com,
        • eller når som helst.

        Pointene er gyldige i et år fra datoen for tilmelding til Very-unique-loyalitetsprogrammet, hvorefter de kan omdannes til vouchere af kunden.

        Hvis kunden dog afgiver en ny ordre inden for 12 måneder efter tilmeldingen, bevares pointene.

        Gyldighedsperioden for kundens point forlænges med et år for hver ny ordre. Efter denne periode går kundens point automatisk tabt. Kunden kan ikke gøre krav gældende over for Vente-unique.com i denne henseende. Den voucher, som kunden omdanner, kan bruges ved et fremtidigt køb af produkter på webstedet. Voucheren er gyldig i 30 dage fra udstedelsesdatoen. Den er kun gyldig på produkter, der sælges (eksklusive skatter og leveringsomkostninger) af Vente-unique.com på webstedet. Kuponen kan derfor ikke trækkes fra køb af produkter, der sælges af markedspladsens sælgere.

      • Eksklusiv forhåndsadgang til visse kampagner. Det betyder, at kun medlemmer af Very-unique-loyalitetsprogrammet kan nyde godt af nedsatte priser på udvalgte produkter, mindst et par timer før de samme nedsatte priser tilbydes til alle besøgende på webstedet.
      • Eksklusive Very-unique-dage (eksklusive kampagner og fordele kun for medlemmer) Vente-unique.com forbeholder sig ret til at suspendere kundens medlemskab af Very-unique-loyalitetsprogrammet, endda deaktivere kundens loyalitetskonto permanent og, hvis nødvendigt, annullere de tilknyttede fordele, hvis kunden misbruger Very-unique-loyalitetsprogrammet.

      18.3 - Ændring af betingelserne og fordelene ved Very-unique-loyalitetsprogrammet

      Vente-unique.com forbeholder sig ret til at ændre betingelserne og fordelene ved Very-unique-loyalitetsprogrammet. Værdien af point, der fastsættes efter Vente-unique.com's skøn, kan variere, ligeledes kan fordelene i forbindelse med Very-unique-loyalitetsprogrammet ændres.

       Download salgs- og leveringsbetingelser (pdf)